Siirry pääsisältöön

Löytökengät

 Mun jalka ei ole pieni. Se on iso. Pienellä ei ehkä pysyisi tällainen torni pystyssä, mutta silti olisin hivenen onnellisempi pienemmästä jalasta. Toisin sanoen kenkäkauppojen valikoima on pieni ja harvoimpa kirppareilta mitään löydän. Sievin turvakenkä on mun peruskenkä, se jalassa hinkkaan arkeni ja aina löytyy sopiva koko. Myös tyttömäisessä kuosissa.

Nyt on kuitenkin kirppisjumalat olleet mun puolella ja olen hankkinut parit kengät. Aloitetaan sporttiosastosta. Rovaniemellä käytiin Varastotien kirppiksellä ja olin jo täysin maani myynyt, että täältä ei löydy mitään mielenkiintoista ja sitten kompastuin näihin Niken Air kenkiin.


Loistolöytö. Hivenen suolainen hinta, mutta uuden veroiset, toisen kengän takaosassa on likarantu, joka odottaa puhdistusinspiraatiota. Käyttöpopot ehdottomasti.


Nämä kengät löytyi Kuopion Kontista ja koska olen löytänyt sieltä viime aikoina useammat kengät niin epäilen jonkun tyhjentäneen kenkäkaappinsa Konttiin. Nämä oli käyttämättömät ja istuivat kuin hanska. Ihan näin itseni suorat housut ja nämä kengät jalassa käppäilemässä syksyisessä kaupungissa. Ehkä tarttee joku paita myös laittaa hämmennyksen välttämiseksi. 


Sitten löysin vielä tällaiset rinkkakengät. Käyttääkö kukaan muu sanaa rinkkakengät kengistä, joissa on remmejä tai nauhoja? Nämäkin tuntuivat jalassa niin hyviltä, että melkein päädyin ottamaan nämä lomareissulle mukaan. Tulin kuitenkin järkiini ja otin vanhat lenkkarit. Niillä jaksaa kävellä sen kymmenen kilometriä ilman itkua ja rakkoja.

Ja kun olen niin hehkuttanut aitonahkaisia ja hyvälaatuisia löytökenkiäni niin ostin sitten Tokmannilta (mun perusvaatekauppa) sandaalit, joita olen pitänyt viimeiset kaksi viikkoa JOKA päivä. Niin istuvat hyvin jalkaan ja ovat keveät kulkea. Yritän venyttää niiden käyttöä myös ensi kesälle, sillä kertakäyttökulttuuri on tylsintä kaikista. Edellisillä Tokmannin sandaaleilla kävelin kaksi kesää ja sitten niiden pohjasta tuli terävä kivi läpi. Ei ollut kiva.


Kyllä näillä loppukesän vippailee menemään. Ja toivottavasti myös seuraavan.
Viimeinen lomapäivä mennä tärähti, viikonloppuvapaa tässä alkaa ja maanantaina palaan kustannuspaikalle.

Tein loton. Kaksi itseasissa. 




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kesäjuttuja

 Mulle on iskenyt jokin huivimania. Ja siis sellaisen pienen puuvillahuivin, jonka voi laittaa päähän. Huivit oli päähineinä muodikkaita ainakin 70-luvulla ja taas iskee kipinää.  Tiesittekö, että Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksella on verkkokauppa? Olen bongaillut harvakseltaan verkkokaupoista Iittalan Napin keltaista nappia ja Arabian 24 h astiaston vihreää kannua ja päädyin sitten huiviostoksille, kun em. juttuja ei löytynyt. Löysin myös muuta kivaa Arabian ABC-kulhot on kivat kulmikkaat ja värikkäät kipot. Tykästyin täysillä. Hintaa näille tuli hieman enemmän kuin yleensä kirpparihintana pidän, mutta menköön. Leiman perusteella jo hieman vanhempaa kaliiperia on nämä. En ole vielä tutustunut näiden historiaan, mutta käyttöön päätyvät he välittömästi. Sitten löytyi Made in Finland Marimekon lyhthihainen paita. Maksoin tästä 15€ ja hyväkuntoinen oli tämä. Vähän jänskätti, että minkähän kuntoinen tää lopulta on, mutta veikkaan että meillä on monta kesää edessä yhdessä. Hyvä ostos ♥️

Farkkutakki ja vaatteiden ostamisen vaikeus

 ...ja helppous. Koska olen pitkä ja harteikas, niin naisten vaatteita on kirpparilta melko haasteellista löytää. Tai no, ihan mistään on hankalaa löytää istuvia vaatteita. Kun pituus on xl, mutta ympärys on m tai l. Mutta emme anna sen harmittaa, sillä olen aikoja sitten siirtynyt miesten vaaterekille. Ja kun ikää alkaa olla sen verran, ettei enää mieti mitä muut ajattelee. Koska tottahan on se, että jokainen miettii ihan vain omia asioitaan. Parhaita löytöjäni miesten kirppisrekistä on olleet Dieselin maiharit, Leviksen 501-farkut ja JunkYardin parkatakki, joka oli naurettavan halpa löytö Rovaniemen loistokirppari Smukista. Pari viikkoa sitten käytiin viikonloppu anoppilassa ja Kauppalan kirpparilla käydään joka kerta. Löysin farkkutakin!! Olen hieman kurkistellut, että jos tulisi jossain vastaan ja sehän tuli. Selkeästi miesten mallia. Istuu hartioista ja sain kääntää hihat. Ja valmiiksi pehmeäksi nuohottu. Erittäin hyvä löytö. Jatkan myös tulevaisuudessa miesten vaaterekkien ryöstö